Haftalık Ders Çalışma Planı Önerisi


Düzenli ve planlı bir ders çalışma programı, başarının en önemli adımlarından biridir. Her gün belli başlı derslere odaklanarak hem zihninizi yormaz hem de düzenli bir şekilde çalışabilirsiniz. İşte sizin için örnek bir haftalık ders çalışma programı:

Pazartesi

Haftaya enerjik başlamak için bilgi yoğun ama ilginç dersleri seçin:

Tarih: Haftalık konularınızı tekrar edin ve eksik kalan bölümleri tamamlayın.

Biyoloji: Diyagram çizimleri ve konuların mantığını anlamak üzerine çalışın.


Salı

Yoğun düşünme ve analiz gerektiren derslere odaklanın:

Kimya: Formülleri ve kimyasal denklemleri tekrar edin.

Demokrasi ve İnsan Hakları: Güncel olaylarla konuları ilişkilendirin.


Çarşamba

Hafta ortasında dil becerilerinizi geliştirmek için:

İngilizce: Dil bilgisi ve kelime çalışması yapın. Bir paragraf yazmayı deneyin.

Seçmeli Ders 1: Kendi seçtiğiniz dersin uygulama veya proje çalışmalarını yapın.


Perşembe

Bilimsel ve analitik dersleri ele alın:

Fizik: Formüller ve problemleri çözerek pratiğinizi artırın.

Sağlık: Sağlıklı yaşam ve beden eğitimi ile ilgili teorik konuları öğrenin.


Cuma

Haftayı tamamlamak için daha rahat ve keyifli dersleri seçebilirsiniz:

Coğrafya: Haritalarla çalışarak konuları daha eğlenceli hale getirin.

Seçmeli Ders 2: Yaratıcılığınızı kullanacağınız veya keyif aldığınız bir derse odaklanın.


Hafta Sonu
Cumartesi 

#Edebiyat Daha rahat ve keyifli bir gün edebiyat seçebilirsiniz:

Pazar.
Matematik : Dahada rahat çalışarak konuları daha eğlenceli hale getirin.



Ayrica 
Cumartesi ve Pazar günlerini eksiklerinizi kapatmaya ve test çözmeye ayırabilirsiniz. Ayrıca dinlenmek için kendinize zaman ayırmayı unutmayın.

Bu Planı Nasıl Uygularsınız?

Her ders için 1-1,5 saatlik bir çalışma süresi belirleyin.

Aralarda kısa molalar vererek odaklanmayı artırabilirsiniz.

Gün sonunda hedeflerinizi gözden geçirerek çalışmanızı değerlendirin.


Bu tür bir program, derslerinizi düzenli bir şekilde çalışmanıza yardımcı olur ve başarıyı getirir. Unutmayın, planlı çalışmak disiplinli bir hayatın anahtarıdır!

9 sinif ders çalisma maarif model






Yazılı notlarını yükseltmek için atabileceğin birkaç önemli adım var. 



---

Yazılı Notlarınızı Yükseltmek İçin 5 Etkili Yöntem

Başarılı olmak, sadece ders çalışmakla ilgili değil, aynı zamanda stratejik bir yaklaşım gerektirir. Yazılı sınavlarınızı yükseltmek için uygulayabileceğiniz bazı etkili yöntemler:

1. Ders Notlarını Düzenli Olarak Tekrar Edin

Ders sırasında aldığınız notları bir süre sonra gözden geçirmek, unutmanızı engeller. Notlarınızı her hafta gözden geçirmek, konuların hafızada kalmasını sağlar.

2. Zaman Yönetimini İyi Yapın

Sınav hazırlığına başlamadan önce, ne kadar süre çalışmanız gerektiğini planlayın. Verimli çalışmak için belirli süreler arası molalar vermek de önemlidir. Pomodoro tekniği gibi yöntemler, konsantrasyonu artırabilir.

3. Önce Zor Konuları Çalışın

Ders çalışırken zorlandığınız konuları ilk başta ele alın. Zor konulara daha fazla odaklanmak, sınav öncesi stresinizi azaltır.

4. Soru Çözme Alışkanlığı Edinin

Yazılı sınavlarda başarı, sadece teoriyle değil, pratikle de ilgili. Önceki sınav soruları veya öğretmen tarafından verilen örnek soruları çözmek, sınav formatını anlamanızı sağlar.

5. Ders Notlarını Arkadaşlarınızla Tartışın

Başka birinin açıklaması, anlamadığınız noktaları netleştirebilir. Çalışma grupları oluşturarak, ders içeriğini farklı bakış açılarıyla öğrenebilirsiniz.

Sonuç

Yazılı sınav notlarınızı yükseltmek, disiplinli bir çalışma ve doğru stratejilerle mümkündür. Unutmayın, başarılı olmanın anahtarı istikrarlılıktır. Planlı çalışarak, yazılı sınavlarınızda daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.


---




"Notlarını Yükseltmek İçin Harekete Geç!"


Birinci Sınıf Bir Çocuğun Gelişim Raporuna Dair Düşünceleri

Bu sabah küçük kızımın sözleri beni hem şaşırttı hem de düşündürdü. Birinci sınıf öğrencisi olmasına rağmen, gelişim raporunu istemediğini, bunun yerine Türkçe, Matematik ve Hayat Bilgisi notlarını öğrenmek istediğini söyledi. Çocukların bu yaştaki bakış açıları gerçekten etkileyici.

Kızımın bu yaklaşımı, aslında birçok şey anlatıyor. Notlar, onun için somut bir başarı ölçütü gibi görünüyor. Belki de oyun çağındaki bir çocuğun gözünden baktığımızda "gelişim raporu" gibi kavramlar soyut kalıyor. Ancak bir şeyin "kaç puan" olduğunu öğrenmek, başarıyı daha anlaşılır kılıyor.

Bu durumda, bizim ebeveynler olarak görevimiz, başarıyı sadece sayılarla değerlendirilmesi gereken bir şey gibi görmemelerini sağlamak. Çocuklarımıza, gelişim raporunun bir değerlendirme aracı değil, onların ne kadar çabaladığını ve hangi alanlarda daha fazla desteklenebileceklerini gösteren bir rehber olduğunu anlatmalıyız.

Kızımın bu sabahki isteği bana, çocukların dünyasında somut başarı göstergelerinin ne kadar etkili olduğunu hatırlattı. Ama daha önemlisi, ona her notun, her değerlendirmenin ardında bir emek olduğunu ve öğrenmenin sayılarla ölçülemeyecek kadar değerli olduğunu öğretmek istiyorum.

Çocuklarımız, başarıyı öğrenmekten keyif almakla eşleştirdiğinde asıl kazanımı elde etmiş oluyorlar. Bugün bu konuda onunla küçük bir sohbet ettik ve ona, sadece aldığı notlardan değil, okula gittiği için, yeni şeyler öğrendiği için ne kadar gurur duyduğumu söyledim.

Kendi çabalarını anlamalarını ve gelişim süreçlerini kucaklamalarını sağlamak, belki de en büyük ebeveynlik görevlerimizden biri. Belki de birinci sınıf çocuklarının gelişim raporları bizim için daha anlamlıdır; onlar içinse sadece birer sayı… ama bu, onların öğrenme yolculuğunu daha anlamlı kılmak için bir fırsat!


Birinci Sınıf Çocuğunun Gelişim Raporuna Bakışı: Notlar mı, Öğrenme mi?


Çocuklar Hangi Meslekleri Seçmeli?

Günümüzde, çocukların gelecekteki kariyerlerine yön vermek, hem ebeveynlerin hem de eğitmenlerin önemli görevlerinden biridir. Ancak bu seçim, her çocuğun yetenekleri, ilgi alanları ve değerleriyle uyumlu olmalıdır. İşte çocukların hangi meslekleri seçebileceğine dair birkaç öneri:

1. Teknoloji ve Yazılım Geliştirme
Teknoloji hızla gelişiyor ve bu alandaki meslekler giderek daha popüler hale geliyor. Yazılım geliştiricisi, yapay zeka uzmanı, veri bilimci gibi meslekler, gelecekte çocuklar için büyük fırsatlar sunacaktır. Bu meslekler, analitik düşünme, problem çözme ve yenilikçi düşünme becerilerini geliştiren çocuklar için uygundur.

2. Sağlık Alanı
Sağlık sektörü, her zaman talep gören bir alandır. Doktorluk, hemşirelik, psikoloji gibi meslekler, insanlara yardımcı olmayı seven çocuklar için ideal seçimler olabilir. Ayrıca, biyoteknoloji ve genetik mühendisliği gibi daha özel alanlar da gelecekte büyük önem kazanacaktır.

3. Eğitim ve Öğretim
Eğitim, toplumu ileriye taşıyan bir sektördür. Öğretmenlik, okul yöneticiliği veya eğitim danışmanlığı gibi meslekler, insanlarla iletişim kurmayı seven ve başkalarına yardımcı olmayı isteyen çocuklar için uygundur. Eğitim sektörü, her zaman yeniliklere ve gelişmelere açıktır.

4. Yaratıcı Endüstriler
Sanat, tasarım, edebiyat ve müzik gibi yaratıcı alanlar, çocukların hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını kullanabilecekleri mesleklerdir. Grafik tasarımcı, video yapımcısı, yazar veya müzik prodüktörü gibi meslekler, hayal gücünü ve sanatsal becerileri olan çocuklar için mükemmel seçimlerdir.

5. Sürdürülebilirlik ve Çevre Bilimleri
Doğaya duyarlı ve çevreye karşı sorumluluk taşıyan bir nesil yetiştirmek, önemlidir. Çevre mühendisliği, ekoloji, yenilenebilir enerji gibi alanlar, çevre dostu bir gelecek kurmak isteyen çocuklar için anlamlı kariyer fırsatları sunar.

6. İşletme ve Girişimcilik
Girişimcilik, çocuklara özgüven kazandıran ve liderlik becerilerini geliştiren bir alandır. İşletme yönetimi, pazarlama, finans gibi alanlarda kariyer yapmak isteyen çocuklar, kendi işlerini kurarak başarıya ulaşabilirler. Girişimcilik, risk alma ve yenilikçi düşünmeyi teşvik eder.

7. Sosyal Hizmet ve Psikoloji
Toplum hizmeti, başkalarına yardım etmeyi seven çocuklar için ideal bir seçimdir. Sosyal hizmet uzmanı, psikolog veya rehabilitasyon uzmanı gibi meslekler, insanlara doğrudan yardımcı olmayı hedefleyen kariyerlerdir.


---

Çocukların meslek seçiminde, yeteneklerini, ilgi alanlarını ve kişisel değerlerini dikkate almak çok önemlidir. Her çocuk benzersizdir, bu nedenle ona en uygun meslek için cesaretlendirici bir ortam sağlamak gereklidir. En önemli nokta ise, çocukların ne yapmaktan keyif aldıkları ve gelecekteki dünyada hangi alanlarda katkı sağlamak istedikleridir.


Çocuklar hangi meslekleri seçmeli



Tema.1 Yaşam

Konu: 1.1 Biyolojinin Önemi ve Biyolojideki Dönüm Noktalarının İnsan Hayatına Katkıları

09:00 - 12:30 Arası Program

09:00 - 09:15:
Konuya hazırlık: Biyolojiyle ilgili temel kavramları ve dönüm noktalarını gözden geçirin. Gerekirse hızlı bir okuma yapın.

09:15 - 10:00:
Birinci Oturum:

Metni okuyarak "Biyolojik Uzay Araştırmaları" konusunu detaylı inceleyin.

Anahtar kelimeleri belirleyin ve notlar alın.


10:00 - 10:15:
Ara: Hafif bir yürüyüş yapın, su için veya kısa bir esneme egzersizi yaparak zihninizi tazeleyin.

10:15 - 11:00:
İkinci Oturum:

"Biyolojik Araştırmaların İnsan Hayatına Katkıları" başlığına odaklanın.

İnsan hayatına etkilerini maddeler halinde sıralayın.


11:00 - 11:10:
Ara: Gözlerinizi dinlendirin, rahat bir ortamda birkaç dakika sessiz kalın.

11:10 - 12:00:
Üçüncü Oturum:

Okuduğunuz bölümleri özetleyerek bir zihin haritası oluşturun.

Metinle ilgili örnekler üzerinde düşünün ve kendi sorularınızı üretin.


12:00 - 12:30:
Konu tekrarı ve pekiştirme:

Zihin haritanızı tekrar gözden geçirin.

Önemli noktaları yüksek sesle tekrarlayın.



Notlar:

Telefon ve dikkat dağıtıcı cihazları uzak tutun.

Ara vermek için zamanı etkin kullanın.

Gün sonunda bilgiyi pekiştirmek için kısa bir tekrar yapabilirsiniz.





Bu planı takip ederek hem konuları anlaman hem de bilgileri kalıcı hale getirmen kolaylaşacaktır.

Biyoloji 9. Sınıf 1.gün Çalışma Planı: Biyolojinin Önemi ve Biyolojideki Dönüm Noktalarının İnsan Hayatına Katkıları


1.Tema Yaşam

Konu : 1.2.Bilim, Bilimin Doğası ve Bilimsel Araştırma Süreçleri Üzerine Verimli Ders Çalışma Programı

Bilimsel araştırmalar, insanlığın bilgiye ulaşma ve doğayı anlama sürecinde büyük bir rol oynar. Bu önemli konuyu derinlemesine öğrenmek için etkili bir çalışma programı oluşturduk.


---

09:00 - 12:30 Arası Yarım Günlük Çalışma Programı

09:00 - 09:15:

Konuya hazırlık: "Bilim nedir?" ve "Bilimin doğası" üzerine temel kavramları gözden geçirin. Kısa bir giriş yaparak konuya odaklanın.


09:15 - 10:00:
Birinci Oturum:

"Bilimsel araştırma süreci" adımlarını öğrenin.

Gözlem, hipotez kurma, deney ve analiz gibi aşamaları inceleyin.

Notlar alarak bu süreçleri örneklerle açıklayın (örneğin Alexander Fleming’in penisilin keşfi).



10:00 - 10:15:

Ara: Zihninizi dinlendirin. Hafif bir egzersiz yapın veya tazeleyici bir şeyler için.


10:15 - 11:00:
İkinci Oturum:

Bilimsel yöntemlerle ilgili sorular çözün.

Örnek: "Bir hipotez nasıl test edilir?"

Metin içindeki örnek olayları analiz edin ve kısa notlar çıkarın.



11:00 - 11:10:

Ara: Kısa bir yürüyüş yapın veya nefes egzersizleriyle dikkatinizi toparlayın.


11:10 - 12:00:
Üçüncü Oturum:

Bilimin doğasının insan hayatına katkılarını ele alın.

Özet çıkararak bilimin etik yönlerini ve bilim insanlarının rolünü tartışın.

Güncel bilimsel buluşlardan birkaç örnek araştırın.



12:00 - 12:30:

Tüm çalışmaları gözden geçirin. Bir zihin haritası oluşturun ve öğrendiğiniz kavramları sesli bir şekilde tekrar edin.



---

Ekstra İpuçları:

Kaynak Kullanımı: Çalışma sırasında ders kitabınızı, öğretmenin verdiği notları ve görsel materyalleri kullanın.

Kısa Notlar: Önemli bilgileri bir kart üzerine yazın; böylece tekrar yapmanız kolaylaşır.

Tekrar ve Pekiştirme: Akşam saatlerinde gün içinde öğrendiklerinizi 15 dakikalık bir özetle tekrar edin.



---

Etiketler:

#Bilim #BiliminDoğası #BilimselAraştırma #VerimliÇalışma #DersProgramı #Eğitim #Başarı

Bilim, Bilimin Doğası ve Bilimsel Araştırma Süreçleri Üzerine Verimli Ders Çalışma Programı

Bilimsel araştırmalar, insanlığın bilgiye ulaşma ve doğayı anlama sürecinde büyük bir rol oynar. Bu önemli konuyu derinlemesine öğrenmek için etkili bir çalışma programı oluşturduk.


---

09:00 - 12:30 Arası Yarım Günlük Çalışma Programı

09:00 - 09:15:

Konuya hazırlık: "Bilim nedir?" ve "Bilimin doğası" üzerine temel kavramları gözden geçirin. Kısa bir giriş yaparak konuya odaklanın.


09:15 - 10:00:
Birinci Oturum:

"Bilimsel araştırma süreci" adımlarını öğrenin.

Gözlem, hipotez kurma, deney ve analiz gibi aşamaları inceleyin.

Notlar alarak bu süreçleri örneklerle açıklayın (örneğin Alexander Fleming’in penisilin keşfi).



10:00 - 10:15:

Ara: Zihninizi dinlendirin. Hafif bir egzersiz yapın veya tazeleyici bir şeyler için.


10:15 - 11:00:
İkinci Oturum:

Bilimsel yöntemlerle ilgili sorular çözün.

Örnek: "Bir hipotez nasıl test edilir?"

Metin içindeki örnek olayları analiz edin ve kısa notlar çıkarın.



11:00 - 11:10:

Ara: Kısa bir yürüyüş yapın veya nefes egzersizleriyle dikkatinizi toparlayın.


11:10 - 12:00:
Üçüncü Oturum:

Bilimin doğasının insan hayatına katkılarını ele alın.

Özet çıkararak bilimin etik yönlerini ve bilim insanlarının rolünü tartışın.

Güncel bilimsel buluşlardan birkaç örnek araştırın.



12:00 - 12:30:

Tüm çalışmaları gözden geçirin. Bir zihin haritası oluşturun ve öğrendiğiniz kavramları sesli bir şekilde tekrar edin.



---

Ekstra İpuçları:

Kaynak Kullanımı: Çalışma sırasında ders kitabınızı, öğretmenin verdiği notları ve görsel materyalleri kullanın.

Kısa Notlar: Önemli bilgileri bir kart üzerine yazın; böylece tekrar yapmanız kolaylaşır.

Tekrar ve Pekiştirme: Akşam saatlerinde gün içinde öğrendiklerinizi 15 dakikalık bir özetle tekrar edin.



---

Etiketler:

#Bilim #BiliminDoğası #BilimselAraştırma #VerimliÇalışma #DersProgramı #Eğitim #Başarı


1.2 Bilim, Bilimin Doğası ve Bilimsel Araştırma Süreçleri Üzerine Verimli Ders Çalışma Programı

Bilimsel araştırmalar, insanlığın bilgiye ulaşma ve doğayı anlama sürecinde büyük bir rol oynar. Bu önemli konuyu derinlemesine öğrenmek için etkili bir çalışma programı oluşturduk.


---

09:00 - 12:30 Arası Yarım Günlük Çalışma Programı

09:00 - 09:15:

Konuya hazırlık: "Bilim nedir?" ve "Bilimin doğası" üzerine temel kavramları gözden geçirin. Kısa bir giriş yaparak konuya odaklanın.


09:15 - 10:00:
Birinci Oturum:

"Bilimsel araştırma süreci" adımlarını öğrenin.

Gözlem, hipotez kurma, deney ve analiz gibi aşamaları inceleyin.

Notlar alarak bu süreçleri örneklerle açıklayın (örneğin Alexander Fleming’in penisilin keşfi).



10:00 - 10:15:

Ara: Zihninizi dinlendirin. Hafif bir egzersiz yapın veya tazeleyici bir şeyler için.


10:15 - 11:00:
İkinci Oturum:

Bilimsel yöntemlerle ilgili sorular çözün.

Örnek: "Bir hipotez nasıl test edilir?"

Metin içindeki örnek olayları analiz edin ve kısa notlar çıkarın.



11:00 - 11:10:

Ara: Kısa bir yürüyüş yapın veya nefes egzersizleriyle dikkatinizi toparlayın.


11:10 - 12:00:
Üçüncü Oturum:

Bilimin doğasının insan hayatına katkılarını ele alın.

Özet çıkararak bilimin etik yönlerini ve bilim insanlarının rolünü tartışın.

Güncel bilimsel buluşlardan birkaç örnek araştırın.



12:00 - 12:30:

Tüm çalışmaları gözden geçirin. Bir zihin haritası oluşturun ve öğrendiğiniz kavramları sesli bir şekilde tekrar edin.



---

Ekstra İpuçları:

Kaynak Kullanımı: Çalışma sırasında ders kitabınızı, öğretmenin verdiği notları ve görsel materyalleri kullanın.

Kısa Notlar: Önemli bilgileri bir kart üzerine yazın; böylece tekrar yapmanız kolaylaşır.

Tekrar ve Pekiştirme: Akşam saatlerinde gün içinde öğrendiklerinizi 15 dakikalık bir özetle tekrar et





Bu program hem teorik bilgiyi hem de uygulamaları kapsar, öğrenmeyi etkili ve verimli hâle getirir.

Biyoloji 9. Sınıf 2.gün Çalışma Planı: Bilim, Bilimin Doğası ve Bilimsel Araştırma Süreçleri






1.Tema Yaşam

Konu: 1.3 Bilim Etiği

Bilim etiği, bilimsel araştırmaların ahlaki ve toplumsal boyutlarını anlamak için temel bir konudur. Bu çalışma programı, bilimin etik ilkelerini derinlemesine öğrenmek ve anlamlandırmak için tasarlanmıştır.


09:00 - 12:30 Arası Program

09:00 - 09:15:

  • Konuya Hazırlık:
    • "Bilim etiği nedir?" sorusuna odaklanarak kısa bir giriş yapın.
    • Bilim etiğiyle ilgili temel kavramları gözden geçirin (dürüstlük, tarafsızlık, sorumluluk gibi).

09:15 - 10:00:
Birinci Oturum:

  • Bilim etiğinin tarihçesini öğrenin.
    • Bilim etiğinin önemini anlamak için geçmişten gelen tartışmalı bilimsel deneyler (örneğin, Tuskegee Deneyi) üzerinde durun.
    • Notlar çıkarın ve bilimsel araştırmalarda etik ihlallerin sonuçlarını değerlendirin.

10:00 - 10:15:

  • Ara: Zihninizi dinlendirin, hafif bir yürüyüş yapın veya su için.

10:15 - 11:00:
İkinci Oturum:

  • Bilim etiği ilkelerini analiz edin.
    • Aşağıdaki soruları cevaplamaya çalışın:
      • Araştırmalarda tarafsızlık neden önemlidir?
      • Bilim insanlarının topluma karşı sorumlulukları nelerdir?
    • Etik ilkelere dair öğrendiklerinizi maddeler halinde yazın.

11:00 - 11:10:

  • Ara: Gözlerinizi dinlendirin, rahat bir ortamda birkaç dakika sessiz kalın.

11:10 - 12:00:
Üçüncü Oturum:

  • Güncel örnekler üzerinden bilim etiğini tartışın.
    • CRISPR gen düzenleme teknolojisi veya yapay zeka etiği gibi konularda araştırma yapın.
    • Bilim etiği çerçevesinde bu teknolojilerin olası faydalarını ve risklerini değerlendirin.

12:00 - 12:30:

  • Konu Tekrarı ve Pekiştirme:
    • Çalışmalarınızı özetleyin ve bir zihin haritası oluşturun.
    • Bilim etiğine dair kendi görüşlerinizi yazılı olarak ifade edin.

Notlar:

  • Çalışma sırasında dikkat dağıtıcıları en aza indirin.
  • Öğrendiklerinizi günlük hayattan örneklerle ilişkilendirmeye çalışın.
  • Günün sonunda öğrendiğiniz kavramları gözden geçirerek pekiştirin.


Biyoloji 9. Sınıf 3.gün Çalışma Planı: Bilim Etiği





1.4 "Canlıların Ortak Özellikleri" konusu Programda hem teorik çalışma hem de uygulamalı aktiviteler bulunmaktadır:



---


Canlıların Ortak Özellikleri Çalışma Programı (4 Saat)


1. Saat: Temel Kavramlara Giriş (Teorik)


10 dakika: Konuya genel bakış. Canlıların ortak özellikleri nelerdir? (Hareket, solunum, beslenme, üreme vb. tanımları).


20 dakika: Ders kitabındaki veya notlarınızdaki açıklamaları okuyarak kavramları öğrenin.


10 dakika: Anahtar kavramlar: hücre, metabolizma, homeostazi, üreme. Bu kavramları bir deftere yazın ve kısa tanımlarını not alın.


10 dakika: Özet çıkarma ve kısa mola.



2. Saat: Derinlemesine Anlama (Uygulamalı)


20 dakika: Kavram haritası hazırlayın. Ortak özellikleri merkeze alarak ilişkileri görselleştirin.


20 dakika: Canlıların özelliklerini sınıflandırma (örneklerle). Örnek: Bitkilerde fotosentez → enerji üretimi.



3. Saat: Soru Çözümü ve Pekiştirme


15 dakika: Test çözümü (kitaptaki ya da online sorular). Özellikle "canlıların ortak özellikleri" ile ilgili temel sorular.


15 dakika: Yanlış yaptığınız soruları analiz ederek doğru yanıtı öğrenin.


10 dakika: Tekrar. Not aldığınız kavramlara geri dönüp pekiştirin.



4. Saat: Aktif Uygulama ve Tekrar


20 dakika: "Canlıların ortak özellikleri" konusuna örnekler araştırın. Doğadan örnekler bulun (örneğin, bir çiçek veya böcekte hareket ve metabolizma nasıl işler?).


20 dakika: Konuyu yüksek sesle birine anlatıyormuş gibi tekrar edin. Öğrendiğinizi ifade etmek öğrenmeyi kalıcı hale getirir.




---


Bu programı uyguladıktan sonra hem teorik hem de pratik olarak konuya hâkimiyetiniz artacaktır. Çalışma sırasında destekleyici kaynaklarla devam etmek isterseniz belirtebilirsiniz.



Biyoloji 9. Sınıf 4.gün Çalışma Planı: "Canlıların Ortak Özellikleri


 Tema.1 Yaşam

Konu: 1.5  Sınıflandırmada Temel Yaklaşımlar ve Modern Sınıflandırma

1. Hazırlık Aşaması (15 dakika)

Hedef: Konuya odaklanmak ve genel bir bilgi edinmek.

Ders kitabındaki ilgili bölümü hızlıca gözden geçir.

Anahtar kavramları (sınıflandırma, prokaryot, ökaryot, domain vb.) not al.

Hedeflerini netleştir: Hangi alt başlıklara yoğunlaşacaksın?




---

2. Temel Bilgi Edinimi (45 dakika)

Hedef: Sınıflandırmanın tarihçesi ve temel kavramları öğrenmek.

10 dakika:

Aristoteles, Linnaeus ve Üç Üst Âlem sistemini karşılaştır.

Prokaryot ve ökaryotların farklarını öğren.


20 dakika:

Modern sınıflandırmanın ilkelerini detaylandır:

Morfolojik (görünüşe dayalı) sınıflandırma.

Moleküler (DNA/RNA temelli) sınıflandırma.



15 dakika:

Beslenme türleri (ototrof, heterotrof) ve ekolojik rollerin sınıflandırmadaki önemi üzerinde dur.





---

3. Uygulamalı Çalışma (50 dakika)

Hedef: Bilgiyi pekiştirmek ve pratik yapmak.

20 dakika:

Örnek bir sınıflandırma tablosu oluştur:

Hayvan, bitki, mantar, bakteri, protist ve arkelerden birkaç örnek seç.


İkili adlandırma sistemini (binomial nomenclature) kullanarak birkaç canlı adlandır.


15 dakika:

Canlıların sınıflandırılmasında genetik benzerliklerin nasıl kullanıldığını araştır ve bir örnek bul.


15 dakika:

Türkiye'deki endemik türleri listele ve sınıflandırmadaki önemlerini öğren.





---

4. Değerlendirme ve Tekrar (10 dakika)

Hedef: Çalışmayı özetlemek ve bilgiyi sağlamlaştırmak.

Not aldığın kavramları ve öğrendiklerini kısa cümlelerle özetle.

Eksik veya anlamadığın bir nokta varsa tekrar gözden geçir.

3 kısa soru hazırla ve kendine sorarak cevapla.



Bu plan, hem teorik hem uygulamalı çalışmayı dengeleyerek daha etkili öğrenmeni sağlayacaktır.


Biyoloji 9. Sınıf 5.gün Çalışma Planı Sınıflandırmada Temel Yaklaşımlar ve Modern Sınıflandırma





Abi demek dostluk, can, paylaşmak ve fedakârlık demektir. Başımıza bir şey geldiği anda aklımıza ilk önce gelen kişi abimden başkası olamaz. Kardeşler her zaman birbirini korur, birbirleri için çok sayıda fedakârlığa katlanır ve birbirlerine destek olurlar.

Abimde ayni şekilde beni korur ve çok sever ben küçük olduğumdan hep sıkinti cikartan tarafim.Bana ufaktan dokunsa evi ayağa kaldiririm abim beni dövüyor diye. Annenle babamdan sürekli bu kiza iyi davran diye uyarı alır. Abimi uyarmalari çok hoşuma gidiyor.Sürekli  abimi  kizdiracak hareketlerde bulunuyorum.Abimle uğraşmak gerçekten çok keyifli 🤭

Ama biliyorumki abim sayesinde hayata 1-0 önde başladim. Kardeşlik, düştüğünde elinden tutmak, bırakmayacağını bilerek dayanmaktır.


Kisacasi abi : İlk gözyaşını görür; ikinciyi yakalar, üçüncüyü durdurur


Abi lafını üç harfe sığdırmışsınız, fakat ben yere göğe sığdıramıyorum…


Bugün söyle yapalim mi abisi uzakta olan telefonla arasin yakinda olan gidip sarilsin seni seviyorum desin güzel olmazmi ??
Beni dinlediğimiz için teşekkü ederim 🤗




Abim ve ben





 Fizik Çalışma Programı

Hedef Kazanım: FİZ.9.1.1 - Fizik biliminin tanımına yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme




09:00 - 09:20

Konuya Giriş:

Fizik biliminin temel tanımı, amacı ve kapsamı hakkında kısa bir okuma yap.

Öneri: Ders kitabının ilgili bölümü veya güvenilir bir kaynak kullan.



09:20 - 09:30

Ara


09:30 - 10:00

Tümevarımsal Akıl Yürütme Uygulamaları:

Basit fizik olayları üzerinden tümevarımsal (örneklerden genelleme yaparak) akıl yürütme çalış.

Örnek: Hareket, kuvvet, enerji gibi konulardan gerçek hayat senaryolarını incele.



10:00 - 10:15

Özet Çıkarma:

Çalıştığın konuları 3-4 maddelik bir özet haline getir.



10:15 - 10:30

Ara


10:30 - 11:00

Soru Çözümü:

Fizik bilimi ve tümevarımsal akıl yürütme üzerine hazırlık sorularını çöz.

Soru kaynağı: Ders kitabı ya da test kitapları.



11:00 - 11:15

Ara


11:15 - 11:45

Kendi Sorularını Hazırla:

Konuyla ilgili birkaç soru oluştur ve çözümle. Bu, konuyu derinlemesine anlamana yardımcı olur.



11:45 - 12:00

Tekrar ve Değerlendirme:

Gün içinde öğrendiklerini hızlıca gözden geçir.

Eksik kaldığını düşündüğün bir kısım varsa, not al ve başka bir gün detaylı çalış.





Fizik 9.sınıf Çalışma Planı 1.gün



 

Günlük Ders Çalışma Planı: Fizik Biliminin Alt Dalları

Amaç: Fizik biliminin alt dallarını tanımak, her birinin temel özelliklerini öğrenmek ve günlük hayatla ilişkilerini anlamak.




1. Saat: Genel Tanıtım ve Planlama

Konu: Fizik biliminin tanımı ve temel prensipleri.

Hedef: Fizik biliminin amacını, genel kapsamını öğrenmek.

Aktivite:

Fizik bilimi hakkında kısa bir genel bakış (ders kitabından veya güvenilir bir kaynaktan).

Fizik alt dallarının kısa bir özetini yapın.

Çalışma için alt dalların ana hatlarını belirleyin.





2. Saat: Mekanik ve Termodinamik

Konu: Mekanik ve Termodinamik alt dalları.

Hedef: Mekanikte hareket, kuvvet ve enerji ile, Termodinamikte ise ısı ve enerji dönüşümüyle ilgili temel kavramları öğrenmek.

Aktivite:

Mekanikteki temel kavramları (örneğin, Newton'un hareket yasaları, enerji türleri) inceleyin.

Termodinamiğin temel yasaları ve ısı enerjisinin dönüşümü üzerine çalışın.

Her bir dal için günlük yaşam örnekleri yazın (Örneğin, mekanikte bir topun düşmesi, termodinamikte buhar makineleri).






3. Saat: Elektromanyetizma ve Optik

Konu: Elektromanyetizma ve Optik alt dalları.

Hedef: Elektrik ve manyetizmanın etkileşimini, ışığın doğası ve özelliklerini anlamak.

Aktivite:

Elektromanyetizmanın temel ilkelerini (örneğin, elektrik akımları, manyetik alanlar) öğrenin.

Optik kavramlarını (ışığın kırılması, yansıması, mercekler) inceleyin.

Günlük yaşamda her iki dalın örneklerini belirleyin (örneğin, elektrikli motorlar ve teleskoplar).






4. Saat: Kuantum Fiziği ve Nükleer Fizik

Konu: Kuantum Fiziği ve Nükleer Fizik alt dalları.

Hedef: Atom altı parçacıkların hareketlerini, nükleer reaksiyonları ve kuantum dünyasının özelliklerini anlamak.

Aktivite:

Kuantum fiziğinin temel kavramlarını öğrenin (örneğin, süperpozisyon, belirsizlik ilkesi).

Nükleer fiziğin temel ilkelerini (örneğin, nükleer enerji, çekirdek reaksiyonları) inceleyin.

Her iki dalın günlük yaşam örneklerini düşünün (örneğin, kuantum bilgisayarları, nükleer enerji santralleri).





5. Saat: Genel Değerlendirme ve Tekrar

Konu: Fizik alt dallarının genel değerlendirilmesi ve anahtar kavramların gözden geçirilmesi.

Hedef: Tüm öğrendiğiniz bilgileri tekrar gözden geçirerek pekiştirmek.

Aktivite:

Önceki saatlerde öğrendiklerinizi kısa notlar halinde özetleyin.

Fiziksel olaylar için farklı alt dalları nasıl ilişkilendirebileceğinizi düşünün.

Önceki günlerde öğrenilen bilgileri de gözden geçirebilirsiniz.






6. Saat: Uygulamalı Çalışma ve Soru Çözümü

Konu: Fiziksel problemleri çözme ve uygulamalı çalışma.

Hedef: Öğrenilen teorik bilgilerin uygulamaya dökülmesi.

Aktivite:

Her alt dal için basit fizik problemleri çözün.

Örnek sorular çözerek bilgilerinizi test edin.

Soruları çözerken günlük yaşam örnekleriyle ilişkilendirmeyi unutmayın.






Sonuç:
Bu günlük çalışma planı ile fizik biliminin alt dallarını kapsamlı bir şekilde öğrenmiş olacaksınız. Geriye dönüp önemli noktaları gözden geçirebilir ve daha ileri düzeyde çalışmalar için bir temel oluşturabilirsiniz. 


Fizik 9.sınıf Çalışma Planı 2.gün



Fizik Bilimi ile İlgili Kariyer Keşfi

Hedef: Fizik bilimi ile ilişkili meslekleri ve kariyer olanaklarını öğrenmek, bu mesleklerin çalışma alanlarını tanımak.


---

09:00 – 09:30: Giriş ve Motivasyon

Faaliyet:

Fizik biliminin teknoloji ve günlük hayattaki yerini gösteren kısa bir video izlenir (ör. NASA veya CERN projelerinden kesitler).

Ardından şu sorular üzerine tartışılır:

Fizik bilimi hayatımızda nerelerde kullanılır?

Bu alandaki mesleklerden bildikleriniz neler?





---

09:30 – 10:30: Araştırma ve Not Alma

Faaliyet:

Konu Başlıkları:

Fizik bilimiyle ilgili meslekler (ör. astrofizikçi, enerji uzmanı, malzeme bilimci).

Fizik bilimiyle çalışan kurumlar (TÜBİTAK, ASELSAN, CERN).


Öğrenciler bireysel veya ikili gruplar halinde internet ya da kitaplardan bilgi toplar.

Notlarını düzenleyerek bir tablo veya kısa özet hazırlarlar.




---

10:30 – 10:45: Ara

Dinlenme ve kısa bir mola.



---

10:45 – 11:30: Grup Çalışması ve Sunum Hazırlığı

Faaliyet:

4-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her grup bir meslek veya kurum seçerek bu konuda kısa bir poster veya sunum hazırlar.

Sunumda yer alabilecek noktalar:

Meslek tanımı ve çalışma alanları.

Bu mesleğin fizik bilimiyle ilişkisi.

Gelecekteki önemi ve gelişim potansiyeli.





---

11:30 – 12:00: Sunumlar ve Tartışma

Faaliyet:

Her grup, hazırladığı posteri veya sunumu 5 dakika boyunca sınıfa tanıtır.

Sunumlardan sonra sınıfça şu sorular tartışılır:

Hangi meslekler daha çok ilgi çekti?

Fizik bilimi gelecekte hangi alanlarda daha etkili olacak?





---

12:00 – 13:00: Öğle Arası


---

13:00 – 14:00: Kariyer Planlama Çalışması

Faaliyet:

Her öğrenci, fizik bilimiyle ilgili bir meslek seçip bu meslek için gerekli beceriler, eğitim yolları ve kariyer planlaması üzerine bireysel bir rapor hazırlar.

Rapor şu başlıkları içermelidir:

Mesleğin tanımı.

Çalışma alanları ve avantajları.

Gerekli eğitim ve yetenekler.

Bu meslekte çalışmayı isteyip istememe nedenleri.





---

14:00 – 14:15: Ara


---

14:15 – 15:00: Yaratıcı Çalışma

Faaliyet:

Öğrenciler gelecekte fizik biliminin kullanılabileceği bir alan veya teknoloji hayal ederek kısa bir yazı veya görsel tasarım oluşturur.

Örnek: Geleceğin enerji kaynakları, uzay araştırmaları için yeni teknolojiler.




---

15:00 – 15:30: Değerlendirme ve Kapanış

Faaliyet:

Gün boyunca öğrenilenler hakkında kısa bir sınıf tartışması yapılır:

En çok hangi meslek ilginizi çekti ve neden?

Bugün fizik bilimine dair yeni ne öğrendiniz?


Öğrencilerden 2-3 cümleyle fizik bilimine olan bakış açılarını yazmaları istenir.




---

Toplam Süre: 6 Saat (Mola ve yemek araları dahil)

Bu plan, hem akademik hem de yaratıcı etkinliklerle öğrencilerin fizik bilimiyle ilgili kariyer olanaklarını anlamalarını ve bu alana olan ilgilerini artırmayı hedefler.

1 Günlük Ders Çalışma Programı: Fizik Bilimi ile İlgili Kariyer Keşfi

Hedef: Fizik bilimi ile ilişkili meslekleri ve kariyer olanaklarını öğrenmek, bu mesleklerin çalışma alanlarını tanımak.


---

09:00 – 09:30: Giriş ve Motivasyon

Faaliyet:

Fizik biliminin teknoloji ve günlük hayattaki yerini gösteren kısa bir video izlenir (ör. NASA veya CERN projelerinden kesitler).

Ardından şu sorular üzerine tartışılır:

Fizik bilimi hayatımızda nerelerde kullanılır?

Bu alandaki mesleklerden bildikleriniz neler?





---

09:30 – 10:30: Araştırma ve Not Alma

Faaliyet:

Konu Başlıkları:

Fizik bilimiyle ilgili meslekler (ör. astrofizikçi, enerji uzmanı, malzeme bilimci).

Fizik bilimiyle çalışan kurumlar (TÜBİTAK, ASELSAN, CERN).


Öğrenciler bireysel veya ikili gruplar halinde internet ya da kitaplardan bilgi toplar.

Notlarını düzenleyerek bir tablo veya kısa özet hazırlarlar.




---

10:30 – 10:45: Ara

Dinlenme ve kısa bir mola.



---

10:45 – 11:30: Grup Çalışması ve Sunum Hazırlığı

Faaliyet:

4-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her grup bir meslek veya kurum seçerek bu konuda kısa bir poster veya sunum hazırlar.

Sunumda yer alabilecek noktalar:

Meslek tanımı ve çalışma alanları.

Bu mesleğin fizik bilimiyle ilişkisi.

Gelecekteki önemi ve gelişim potansiyeli.





---

11:30 – 12:00: Sunumlar ve Tartışma

Faaliyet:

Her grup, hazırladığı posteri veya sunumu 5 dakika boyunca sınıfa tanıtır.

Sunumlardan sonra sınıfça şu sorular tartışılır:

Hangi meslekler daha çok ilgi çekti?

Fizik bilimi gelecekte hangi alanlarda daha etkili olacak?





---

12:00 – 13:00: Öğle Arası


---

13:00 – 14:00: Kariyer Planlama Çalışması

Faaliyet:

Her öğrenci, fizik bilimiyle ilgili bir meslek seçip bu meslek için gerekli beceriler, eğitim yolları ve kariyer planlaması üzerine bireysel bir rapor hazırlar.

Rapor şu başlıkları içermelidir:

Mesleğin tanımı.

Çalışma alanları ve avantajları.

Gerekli eğitim ve yetenekler.

Bu meslekte çalışmayı isteyip istememe nedenleri.





---

14:00 – 14:15: Ara


---

14:15 – 15:00: Yaratıcı Çalışma

Faaliyet:

Öğrenciler gelecekte fizik biliminin kullanılabileceği bir alan veya teknoloji hayal ederek kısa bir yazı veya görsel tasarım oluşturur.

Örnek: Geleceğin enerji kaynakları, uzay araştırmaları için yeni teknolojiler.




---

15:00 – 15:30: Değerlendirme ve Kapanış

Faaliyet:

Gün boyunca öğrenilenler hakkında kısa bir sınıf tartışması yapılır:

En çok hangi meslek ilginizi çekti ve neden?

Bugün fizik bilimine dair yeni ne öğrendiniz?


Öğrencilerden 2-3 cümleyle fizik bilimine olan bakış açılarını yazmaları istenir.




---

Toplam Süre: 6 Saat (Mola ve yemek araları dahil)

Bu plan, hem akademik hem de yaratıcı etkinliklerle öğrencilerin fizik bilimiyle ilgili kariyer olanaklarını anlamalarını ve bu alana olan ilgilerini artırmayı hedefler.

1 Günlük Ders Çalışma Programı: Fizik Bilimi ile İlgili Kariyer Keşfi

Hedef: Fizik bilimi ile ilişkili meslekleri ve kariyer olanaklarını öğrenmek, bu mesleklerin çalışma alanlarını tanımak.


---

09:00 – 09:30: Giriş ve Motivasyon

Faaliyet:

Fizik biliminin teknoloji ve günlük hayattaki yerini gösteren kısa bir video izlenir (ör. NASA veya CERN projelerinden kesitler).

Ardından şu sorular üzerine tartışılır:

Fizik bilimi hayatımızda nerelerde kullanılır?

Bu alandaki mesleklerden bildikleriniz neler?





---

09:30 – 10:30: Araştırma ve Not Alma

Faaliyet:

Konu Başlıkları:

Fizik bilimiyle ilgili meslekler (ör. astrofizikçi, enerji uzmanı, malzeme bilimci).

Fizik bilimiyle çalışan kurumlar (TÜBİTAK, ASELSAN, CERN).


Öğrenciler bireysel veya ikili gruplar halinde internet ya da kitaplardan bilgi toplar.

Notlarını düzenleyerek bir tablo veya kısa özet hazırlarlar.




---

10:30 – 10:45: Ara

Dinlenme ve kısa bir mola.



---

10:45 – 11:30: Grup Çalışması ve Sunum Hazırlığı

Faaliyet:

4-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her grup bir meslek veya kurum seçerek bu konuda kısa bir poster veya sunum hazırlar.

Sunumda yer alabilecek noktalar:

Meslek tanımı ve çalışma alanları.

Bu mesleğin fizik bilimiyle ilişkisi.

Gelecekteki önemi ve gelişim potansiyeli.





---

11:30 – 12:00: Sunumlar ve Tartışma

Faaliyet:

Her grup, hazırladığı posteri veya sunumu 5 dakika boyunca sınıfa tanıtır.

Sunumlardan sonra sınıfça şu sorular tartışılır:

Hangi meslekler daha çok ilgi çekti?

Fizik bilimi gelecekte hangi alanlarda daha etkili olacak?





---

12:00 – 13:00: Öğle Arası


---

13:00 – 14:00: Kariyer Planlama Çalışması

Faaliyet:

Her öğrenci, fizik bilimiyle ilgili bir meslek seçip bu meslek için gerekli beceriler, eğitim yolları ve kariyer planlaması üzerine bireysel bir rapor hazırlar.

Rapor şu başlıkları içermelidir:

Mesleğin tanımı.

Çalışma alanları ve avantajları.

Gerekli eğitim ve yetenekler.

Bu meslekte çalışmayı isteyip istememe nedenleri.





---

14:00 – 14:15: Ara


---

14:15 – 15:00: Yaratıcı Çalışma

Faaliyet:

Öğrenciler gelecekte fizik biliminin kullanılabileceği bir alan veya teknoloji hayal ederek kısa bir yazı veya görsel tasarım oluşturur.

Örnek: Geleceğin enerji kaynakları, uzay araştırmaları için yeni teknolojiler.




---

15:00 – 15:30: Değerlendirme ve Kapanış

Faaliyet:

Gün boyunca öğrenilenler hakkında kısa bir sınıf tartışması yapılır:

En çok hangi meslek ilginizi çekti ve neden?

Bugün fizik bilimine dair yeni ne öğrendiniz?


Öğrencilerden 2-3 cümleyle fizik bilimine olan bakış açılarını yazmaları istenir.




---

Toplam Süre: 6 Saat (Mola ve yemek araları dahil)

Bu plan, hem akademik hem de yaratıcı etkinliklerle öğrencilerin fizik bilimiyle ilgili kariyer olanaklarını anlamalarını ve bu alana olan ilgilerini artırmayı hedefler.






Fizik 9.sınıf Çalışma Planı 4.gün


 Fizik Çalışma Planı: Bilim İnsanlarının Deneyimlerini Yansıtabilme

Hedef: Fizik bilimine katkıda bulunan bilim insanlarının çalışmalarını ve deneyimlerini öğrenmek, bu bilgileri analiz ederek yorumlayabilmek.


---

08:00 - 08:15 | Güne Hazırlık

Güne dinç başlamak için kısa bir egzersiz yap.

Çalışma materyallerini hazırla (defter, kalem, ders kitabı).



---

08:15 - 09:00 | Konu Çalışması: Bilim İnsanları

Hedef: Fizik bilimine yön veren bilim insanlarını tanımak.

Ders kitabındaki "Fizik Bilimine Katkı Sağlayanlar" bölümünü oku.

Isaac Newton, Marie Curie, Albert Einstein ve Nikola Tesla’nın çalışmaları üzerine notlar al.



---

09:00 - 09:15 | Ara

Su iç ve gözlerini dinlendir.

Hafif bir müzik dinleyerek rahatla.



---

09:15 - 10:00 | Derinlemesine Analiz

Newton’un hareket yasaları ve Einstein’ın görelilik teorisi üzerinde yoğunlaş.

Her bilim insanının çalışmasını gerçek hayattan bir örnekle bağdaştır.

"Neden bu çalışmalar fizik bilimi için önemlidir?" sorusunu tartış.



---

10:00 - 10:15 | Ara

Kısa bir yürüyüş yap veya derin nefes alarak enerjini tazele.



---

10:15 - 11:00 | Etkinlik: Zihin Haritası Oluşturma

Bilim insanlarının adlarını bir zihin haritası şeklinde yaz.

Her birinin yaptığı çalışmalar ve katkılarını şema şeklinde göster.



---

11:00 - 11:15 | Ara

Hafif bir atıştırmalık al ve gözlerini dinlendir.



---

11:15 - 12:00 | Uygulamalı Çalışma

Fizik deneyleriyle ilgili kısa bir araştırma yap. Örneğin:

Newton’un yasalarını günlük hayatta nasıl gözlemleyebilirsin?

Tesla’nın elektrik üzerine çalışmalarını hayal ederek basit devre tasarımları araştır.




---

12:00 - 13:00 | Öğle Arası

Sağlıklı bir öğle yemeği ye ve biraz dinlen.



---

13:00 - 13:45 | Soru Çözümü

Fizik tarihine katkı sağlayan bilim insanlarıyla ilgili 10 soru çöz.

Soruların açıklamalarını not al ve yanlışlarını analiz et.



---

13:45 - 14:30 | Özet Çıkarma

Çalıştığın konuyu kısa bir metinle özetle.

Her bilim insanını tek bir cümleyle ifade etmeye çalış (ör. "Einstein: Uzay ve zamanı yeniden tanımlayan deha.").



---

14:30 - 15:00 | Değerlendirme ve Planlama

Gün boyunca öğrendiklerini gözden geçir.

Eksik kaldığın noktaları belirle ve sonraki çalışmaların için plan hazırla.


Bu planla, fizik bilimine katkıda bulunan bilim insanlarının deneyimlerini anlamak ve analiz etmek için etkili bir yol izleyebilirsin.


Fizik 9.sınıf Çalışma Planı 3.gün

- Copyright © 9. Sınıf Öğrenci Koçu ve Maarif Model - Blogger Templates - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -