24 Ocak 2025 Cuma



Fizik Bilimi ile İlgili Kariyer Keşfi

Hedef: Fizik bilimi ile ilişkili meslekleri ve kariyer olanaklarını öğrenmek, bu mesleklerin çalışma alanlarını tanımak.


---

09:00 – 09:30: Giriş ve Motivasyon

Faaliyet:

Fizik biliminin teknoloji ve günlük hayattaki yerini gösteren kısa bir video izlenir (ör. NASA veya CERN projelerinden kesitler).

Ardından şu sorular üzerine tartışılır:

Fizik bilimi hayatımızda nerelerde kullanılır?

Bu alandaki mesleklerden bildikleriniz neler?





---

09:30 – 10:30: Araştırma ve Not Alma

Faaliyet:

Konu Başlıkları:

Fizik bilimiyle ilgili meslekler (ör. astrofizikçi, enerji uzmanı, malzeme bilimci).

Fizik bilimiyle çalışan kurumlar (TÜBİTAK, ASELSAN, CERN).


Öğrenciler bireysel veya ikili gruplar halinde internet ya da kitaplardan bilgi toplar.

Notlarını düzenleyerek bir tablo veya kısa özet hazırlarlar.




---

10:30 – 10:45: Ara

Dinlenme ve kısa bir mola.



---

10:45 – 11:30: Grup Çalışması ve Sunum Hazırlığı

Faaliyet:

4-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her grup bir meslek veya kurum seçerek bu konuda kısa bir poster veya sunum hazırlar.

Sunumda yer alabilecek noktalar:

Meslek tanımı ve çalışma alanları.

Bu mesleğin fizik bilimiyle ilişkisi.

Gelecekteki önemi ve gelişim potansiyeli.





---

11:30 – 12:00: Sunumlar ve Tartışma

Faaliyet:

Her grup, hazırladığı posteri veya sunumu 5 dakika boyunca sınıfa tanıtır.

Sunumlardan sonra sınıfça şu sorular tartışılır:

Hangi meslekler daha çok ilgi çekti?

Fizik bilimi gelecekte hangi alanlarda daha etkili olacak?





---

12:00 – 13:00: Öğle Arası


---

13:00 – 14:00: Kariyer Planlama Çalışması

Faaliyet:

Her öğrenci, fizik bilimiyle ilgili bir meslek seçip bu meslek için gerekli beceriler, eğitim yolları ve kariyer planlaması üzerine bireysel bir rapor hazırlar.

Rapor şu başlıkları içermelidir:

Mesleğin tanımı.

Çalışma alanları ve avantajları.

Gerekli eğitim ve yetenekler.

Bu meslekte çalışmayı isteyip istememe nedenleri.





---

14:00 – 14:15: Ara


---

14:15 – 15:00: Yaratıcı Çalışma

Faaliyet:

Öğrenciler gelecekte fizik biliminin kullanılabileceği bir alan veya teknoloji hayal ederek kısa bir yazı veya görsel tasarım oluşturur.

Örnek: Geleceğin enerji kaynakları, uzay araştırmaları için yeni teknolojiler.




---

15:00 – 15:30: Değerlendirme ve Kapanış

Faaliyet:

Gün boyunca öğrenilenler hakkında kısa bir sınıf tartışması yapılır:

En çok hangi meslek ilginizi çekti ve neden?

Bugün fizik bilimine dair yeni ne öğrendiniz?


Öğrencilerden 2-3 cümleyle fizik bilimine olan bakış açılarını yazmaları istenir.




---

Toplam Süre: 6 Saat (Mola ve yemek araları dahil)

Bu plan, hem akademik hem de yaratıcı etkinliklerle öğrencilerin fizik bilimiyle ilgili kariyer olanaklarını anlamalarını ve bu alana olan ilgilerini artırmayı hedefler.

1 Günlük Ders Çalışma Programı: Fizik Bilimi ile İlgili Kariyer Keşfi

Hedef: Fizik bilimi ile ilişkili meslekleri ve kariyer olanaklarını öğrenmek, bu mesleklerin çalışma alanlarını tanımak.


---

09:00 – 09:30: Giriş ve Motivasyon

Faaliyet:

Fizik biliminin teknoloji ve günlük hayattaki yerini gösteren kısa bir video izlenir (ör. NASA veya CERN projelerinden kesitler).

Ardından şu sorular üzerine tartışılır:

Fizik bilimi hayatımızda nerelerde kullanılır?

Bu alandaki mesleklerden bildikleriniz neler?





---

09:30 – 10:30: Araştırma ve Not Alma

Faaliyet:

Konu Başlıkları:

Fizik bilimiyle ilgili meslekler (ör. astrofizikçi, enerji uzmanı, malzeme bilimci).

Fizik bilimiyle çalışan kurumlar (TÜBİTAK, ASELSAN, CERN).


Öğrenciler bireysel veya ikili gruplar halinde internet ya da kitaplardan bilgi toplar.

Notlarını düzenleyerek bir tablo veya kısa özet hazırlarlar.




---

10:30 – 10:45: Ara

Dinlenme ve kısa bir mola.



---

10:45 – 11:30: Grup Çalışması ve Sunum Hazırlığı

Faaliyet:

4-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her grup bir meslek veya kurum seçerek bu konuda kısa bir poster veya sunum hazırlar.

Sunumda yer alabilecek noktalar:

Meslek tanımı ve çalışma alanları.

Bu mesleğin fizik bilimiyle ilişkisi.

Gelecekteki önemi ve gelişim potansiyeli.





---

11:30 – 12:00: Sunumlar ve Tartışma

Faaliyet:

Her grup, hazırladığı posteri veya sunumu 5 dakika boyunca sınıfa tanıtır.

Sunumlardan sonra sınıfça şu sorular tartışılır:

Hangi meslekler daha çok ilgi çekti?

Fizik bilimi gelecekte hangi alanlarda daha etkili olacak?





---

12:00 – 13:00: Öğle Arası


---

13:00 – 14:00: Kariyer Planlama Çalışması

Faaliyet:

Her öğrenci, fizik bilimiyle ilgili bir meslek seçip bu meslek için gerekli beceriler, eğitim yolları ve kariyer planlaması üzerine bireysel bir rapor hazırlar.

Rapor şu başlıkları içermelidir:

Mesleğin tanımı.

Çalışma alanları ve avantajları.

Gerekli eğitim ve yetenekler.

Bu meslekte çalışmayı isteyip istememe nedenleri.





---

14:00 – 14:15: Ara


---

14:15 – 15:00: Yaratıcı Çalışma

Faaliyet:

Öğrenciler gelecekte fizik biliminin kullanılabileceği bir alan veya teknoloji hayal ederek kısa bir yazı veya görsel tasarım oluşturur.

Örnek: Geleceğin enerji kaynakları, uzay araştırmaları için yeni teknolojiler.




---

15:00 – 15:30: Değerlendirme ve Kapanış

Faaliyet:

Gün boyunca öğrenilenler hakkında kısa bir sınıf tartışması yapılır:

En çok hangi meslek ilginizi çekti ve neden?

Bugün fizik bilimine dair yeni ne öğrendiniz?


Öğrencilerden 2-3 cümleyle fizik bilimine olan bakış açılarını yazmaları istenir.




---

Toplam Süre: 6 Saat (Mola ve yemek araları dahil)

Bu plan, hem akademik hem de yaratıcı etkinliklerle öğrencilerin fizik bilimiyle ilgili kariyer olanaklarını anlamalarını ve bu alana olan ilgilerini artırmayı hedefler.

1 Günlük Ders Çalışma Programı: Fizik Bilimi ile İlgili Kariyer Keşfi

Hedef: Fizik bilimi ile ilişkili meslekleri ve kariyer olanaklarını öğrenmek, bu mesleklerin çalışma alanlarını tanımak.


---

09:00 – 09:30: Giriş ve Motivasyon

Faaliyet:

Fizik biliminin teknoloji ve günlük hayattaki yerini gösteren kısa bir video izlenir (ör. NASA veya CERN projelerinden kesitler).

Ardından şu sorular üzerine tartışılır:

Fizik bilimi hayatımızda nerelerde kullanılır?

Bu alandaki mesleklerden bildikleriniz neler?





---

09:30 – 10:30: Araştırma ve Not Alma

Faaliyet:

Konu Başlıkları:

Fizik bilimiyle ilgili meslekler (ör. astrofizikçi, enerji uzmanı, malzeme bilimci).

Fizik bilimiyle çalışan kurumlar (TÜBİTAK, ASELSAN, CERN).


Öğrenciler bireysel veya ikili gruplar halinde internet ya da kitaplardan bilgi toplar.

Notlarını düzenleyerek bir tablo veya kısa özet hazırlarlar.




---

10:30 – 10:45: Ara

Dinlenme ve kısa bir mola.



---

10:45 – 11:30: Grup Çalışması ve Sunum Hazırlığı

Faaliyet:

4-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her grup bir meslek veya kurum seçerek bu konuda kısa bir poster veya sunum hazırlar.

Sunumda yer alabilecek noktalar:

Meslek tanımı ve çalışma alanları.

Bu mesleğin fizik bilimiyle ilişkisi.

Gelecekteki önemi ve gelişim potansiyeli.





---

11:30 – 12:00: Sunumlar ve Tartışma

Faaliyet:

Her grup, hazırladığı posteri veya sunumu 5 dakika boyunca sınıfa tanıtır.

Sunumlardan sonra sınıfça şu sorular tartışılır:

Hangi meslekler daha çok ilgi çekti?

Fizik bilimi gelecekte hangi alanlarda daha etkili olacak?





---

12:00 – 13:00: Öğle Arası


---

13:00 – 14:00: Kariyer Planlama Çalışması

Faaliyet:

Her öğrenci, fizik bilimiyle ilgili bir meslek seçip bu meslek için gerekli beceriler, eğitim yolları ve kariyer planlaması üzerine bireysel bir rapor hazırlar.

Rapor şu başlıkları içermelidir:

Mesleğin tanımı.

Çalışma alanları ve avantajları.

Gerekli eğitim ve yetenekler.

Bu meslekte çalışmayı isteyip istememe nedenleri.





---

14:00 – 14:15: Ara


---

14:15 – 15:00: Yaratıcı Çalışma

Faaliyet:

Öğrenciler gelecekte fizik biliminin kullanılabileceği bir alan veya teknoloji hayal ederek kısa bir yazı veya görsel tasarım oluşturur.

Örnek: Geleceğin enerji kaynakları, uzay araştırmaları için yeni teknolojiler.




---

15:00 – 15:30: Değerlendirme ve Kapanış

Faaliyet:

Gün boyunca öğrenilenler hakkında kısa bir sınıf tartışması yapılır:

En çok hangi meslek ilginizi çekti ve neden?

Bugün fizik bilimine dair yeni ne öğrendiniz?


Öğrencilerden 2-3 cümleyle fizik bilimine olan bakış açılarını yazmaları istenir.




---

Toplam Süre: 6 Saat (Mola ve yemek araları dahil)

Bu plan, hem akademik hem de yaratıcı etkinliklerle öğrencilerin fizik bilimiyle ilgili kariyer olanaklarını anlamalarını ve bu alana olan ilgilerini artırmayı hedefler.






Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 9. Sınıf Öğrenci Koçu ve Maarif Model - Blogger Templates - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -